ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ ЗЗСО І-ІІІ ст. №3
1. Загальні положення.
-організаційним центром методичної роботи з педагогічними працівниками в закладі освіти є шкільний методичний кабінет.
-методичний кабінет діє під керівництвом заступника директора школи з навчальної роботи та методичної ради, яка спрямовує і координує всі напрями його діяльності.
-основною метою діяльності методичного кабінету є створення інформаційно-методичної бази для вчителів, удосконалення їхньої професійної кваліфікації та самоосвіти.
2. Завдання діяльності методичного кабінету:
- забезпечення інформаційної підтримки діяльності структурних підрозділів методичної служби школи;
- створення банку даних програмно-методичної, нормативно-правової, науково-технічної інформації;
- надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам;
- координація колективних форм і методів роботи та самоосвіти, спрямованих на підвищення педагогічної майстерності й вдосконалення фахової підготовки вчителів;
- задоволення запитів, потреб учителів в інформації професійно-особистісної орієнтації;
- організація системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, упровадження досягнень кращого педагогічного досвіду та інноваційних технологій.
3. Основні напрями роботи методичного кабінету:
- створення умов для індивідуальної роботи педагогічних працівників шляхом постійного забезпечення їх науково-методичною літературою;
- здійснення організаційно-методичної допомоги педагогам у науковій організації праці та розвитку педагогічної творчості;
- організація консультацій з питань психології, педагогіки, дефектології, спеціальної педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів;
- організація та періодичне проведення виставок навчальної літератури, забезпечення педагогічних працівників необхідною інформацією;
- участь в організації та проведенні представницьких педагогічних заходів (семінарів, педагогічних читань, творчих звітів, виставок, презентацій кращого досвіду роботи вчителів школи, здійснення наставництва, стажування молодих учителів, сприяння участі педагогічних працівників у науково-методичній та експериментальній роботі);
- впровадження у практику роботи кращого педагогічного досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх та ІКТ-технологій.
4. Перелік матеріалів, які зберігаються в методичному кабінеті:
4.1. Нормативно-правові документи:
- Конституція України, закони України про освіту, урядові документи з питань освіти, накази та інші інструктивно-нормативні документи МОН України, обласного управління освіти;
- документи з питань педагогіки та психології;
- положення та інструктивні матеріали з питань організації методичної роботи;
- інформаційні збірники МОН України, ЗОІППО, управління освіти;
- Статут школи;
-положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу - інтернат)для дітей, які потребують корекції фізичного та (або)розумового розвитку;
- локальні правові акти школи, накази і розпорядження директора.
4.2. Шкільна документація:
- наказ про організацію методичної роботи в поточному навчальному році;
- навчальний план школи;
- перспективний та річний плани роботи школи;
- контрольні примірники всієї чинної навчально-методичної документації (навчальні програми);
- графіки проведення контрольних робіт;
- розклад навчальних занять, індивідуальних занять, занять з учнями вдома;
- документація з питань атестації педагогів;
- матеріали роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою;
4.3.Програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу:
- документація методичної ради школи (план, протоколи, рішення, довідки про виконання рішень методичної ради);
- документація Шкільного Методичного Об'єднання (ШМО) (окрема папка на кожне методичне об'єднання): план роботи, протоколи засідань, методичні розробки;
- матеріали методичної роботи з учителями (семінарів-практикумів, динамічних груп, проблемних семінарів, творчих звітів, тощо);
- документація школи молодого вчителя;
- матеріали вивчення, узагальнення та поширення ППД;
- тематичні папки ("Інноваційні педагогічні технології", "Технології проектної діяльності", з організації виховної роботи, загальної методики викладання, зразки оформлення шкільної документації, методичні рекомендації);
- банк даних (картотека) педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій;
4.4.Основні навчально-методичні матеріали з навчальних предметів:
- аналітичні матеріали шкільного моніторингу з кожного навчального предмета (результати оцінювання знань, семестрових та річних контрольних робіт);
- матеріали для організації контролю знань;
- інформація з навчально-методичного забезпечення кожного предмета;
- анкети, схеми аналізу уроків (картки для аналізу, карти-схеми самоаналізу);
- тексти контрольних робіт;
- зразки поурочних планів;
- методичні розробки вчителів;
- рекомендації для вчителів щодо єдиних вимог до викладання навчальних предметів та основних напрямів діяльності;
- критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з різних предметів;
- наказ про дотримання єдиного орфографічного режиму в школі;
- методичні рекомендації стосовно ведення тематичного обліку знань учнів
4.5. Діагностичні матеріали:
- результати діагностики педагогічного колективу (анкетування, діагностика рівня професійних утруднень тощо);
- моніторинг педагогічної діяльності вчителів (анкетування, результати самоаналізу уроків та аналізу уроків своїх колег);
- матеріали атестації вчителів;
- роботи з молодими спеціалістами;
4.6. Матеріали з позакласної роботи:
- плани робіт предметних гуртків, факультативів;
- матеріали з організації позакласної роботи з навчальних предметів;
- матеріали для роботи з батьками;
- матеріали на допомогу класним керівникам, вихователям;
4.7. Папки з матеріалами педагогічних читань, семінарів, творчих та динамічних груп (шкільних, обласних):
4.8. Картотеки:
- статей періодичної преси на педагогічні теми;
- публікацій у фаховій періодиці та методичній літературі (з кожного предмета);
- обліку матеріалів з педагогічного досвіду.
5. Бібліотека методичного кабінету (предметно-тематичний розподіл):
- підшивки загальнопедагогічних газет і журналів;
- підшивки фахових журналів і газет;
- спеціальна, загальнопедагогічна література.
ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
Коментарi